طرز تهیه ادویه گرجستانی

لایلاک

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Oct 24, 2023
جنسیت
خانم
ادویه گرجستانی یک ادویه قدیمی و پر استفاده در غذاهای گرجستانی هست از این ادویه خوش عطر و طعم برای مزه دار کردن انواع غذا ، سالاد و سس می تونید استفاده کنید.

برای طرز تهیه ادویه گرجستانی حتما از ادویه های تازه و خوش عطر استفاده کنید و سعی کنید ادویه ها را به اندازه نیاز آسیاب کنید چون بعد از آسیاب سبزیجات خشک و دانه های گیاهی عطر و بوی اونها زودتر از بین میره با اینکار هروقت که نیاز به یک ادویه دارید می تونید راحت آسیاب کنید و تازه استفاده کنید.

البته بعد از آسیاب یک ادویه شما برای چندبار استفاده از اون ادویه خواهید داشت و اگه ادویه آسیاب شده را درون یک ظرف درب بسته نگهداری کنید عطر و بوی اون باقی می مونه و میشه برای 1 تا 2 ماه ازش استفاده کرد و لذت برد.

زمان آماده سازی :5 دقیقه
مناسب برای :نفر
درجه سختی :آسان

مواد لازم
تخم شنبلیله : 2 قاشق مرباخوری برگ بو : ۲ عدد گشنیز خشک : 1 قاشق غذاخوری مرزه خشک : 1 قاشق غذاخوریشوید خشک : 1 و 1/2 قاشق مرباخوری فلفل سیاه : 1/2 قاشق مرباخوری
مراحل آماده سازی
مرحله 1
ابتدا مواد لازم رو آماده کنید.
مرحله 2
2 قاشق مرباخوری تخم شنبلیله و 2 عدد برگ بو رو آسیاب کنید تا پودر شود.
مرحله 3
ممکن است یک دقیقه طول بکشد تا کاملا پودر شود، پس کمی صبور باشید تا صدای جغجغه به یک چرخش صاف تبدیل شود.
مرحله 4
1 قاشق غذاخوری گشنیز خشک، 1 قاشق غذاخوری مرزه خشک ، 1 و 1/2 قاشق مرباخوری شوید خشک و 1/2 قاشق مرباخوری فلفل رو اضافه کنید و آسیاب کنید تا زمانی که همه مواد به یک اندازه پودر شده باشند. این ادویه رو میتونید برای سبزیجات، سالاد، مرغ کبابی، سوپ، مرینیت و هر چیزی که فکرش رو بکنید استفاده کنید.
 

melika.j

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Apr 29, 2024
جنسیت
خانم
کسی استفاده کرده بگه چطوره
 

بالا